pl

Skarbówka zamiast jednej ewidencji, domaga się kilku

Możliwość prowadzenia jednej ewidencji dla działalności strefowej prowadzonej na podstawie kilku zezwoleń i decyzji o wsparciu cały czas jest punktem spornym między podatnikami a fiskusem. Pomimo pozytywnych wyroków sądów, organy podatkowe ciągle orzekają na niekorzyść podatników i żądają wielu ewidencji, zamiast jednej.

KOMENTARZ Anety Skowron z zespołu podatków dochodowych GWW

Jak potwierdza Aneta Skowron, adwokat w GWW, spór z organami podatkowymi w zakresie możliwości prowadzenia jednej ewidencji dla działalności strefowej prowadzonej na podstawie kilku zezwoleń lub decyzji o wsparciu trwa już kilka lat.

– W zasadzie od początku sądy administracyjne przyznają rację podatnikom wskazując, iż nie ma żadnego przepisu, który nakładałby na podatników obowiązek prowadzenia odrębnych ewidencji dla każdego z zezwoleń czy decyzji o wsparciu. Podatnicy mają jedynie obowiązek wyodrębnienia przychodów z działalności zwolnionej od pozostałych przychodów, jeżeli prowadzą działalność również poza specjalną strefą ekonomiczną lub poza  terenem określonym w decyzji o wsparciu – zauważa Aneta Skowron-Biały. Ekspertka dodaje również, że upór organów podatkowych dziwi tym bardziej, iż orzecznictwo sądów administracyjnych w tym zakresie jest naprawdę bardzo bogate, a linia orzecznicza jest jednolita.

Artykuł z komentarzem naszej eskpertki zostało opublikowany na Prawo.pl: https://www.prawo.pl/podatki/prowadzenie-ewidencji-w-sse-specjalne-strefy-ekonomiczne,508662.html
 

Podziel się

Obawiasz się,
że ominą Cię
najważniejsze zmiany
W prawie?

Zapisz się do newslettera