pl

Prawa konsumentów: sukces GWW w sporze z Bankiem Millennium

Dnia 31 stycznia 2017 r. Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie podzielił argumenty mec. Urszuli Darowskiej i wydał korzystny wyrok dla klientów hipotecznych Banku Millennium. Sąd uznał, że:

  • Bank jest zobowiązany zwrócić klientom pobrane dotychczas prowizje, oraz że
  • postanowienia o prowizji rażąco naruszają interesy konsumentów i jako niedozwolone postanowienia umowne (abuzywne) nie wiążą konsumentów.

KOMENTARZUrszula Darkowska, radca prawny, kieruje praktyką procesową GWW w Warszawie

Z ustnych motywów uzasadnienia wynika, że Sąd podzielił nasze argumenty przemawiające za uznaniem postanowień o prowizji za abuzywne. Sąd podkreślił, że niedopuszczalna jest sytuacja, w której konsument płaci prowizję, ale nie ma pewności na co Bank ją przeznacza, w tym czy Bank w ogóle niweluje w ten sposób ryzyko związane z niskim wkładem własnym.

Wyrok ten to dobra informacja dla klientów hipotecznych Banku Millennium, którzy zgodzili się na zamianę opłaty z tytułu ubezpieczenia niskiego wkładu własnego (UNWW) na prowizję. Postanowienia o prowizji są ewidentnym przykładem rażącego naruszania przez banki interesów ekonomicznych konsumentów. Ten wyrok jako pierwszy to potwierdził.

Podziel się

Obawiasz się,
że ominą Cię
najważniejsze zmiany
W prawie?

Zapisz się do newslettera