Prawa konsumentów: sukces GWW w sporze z Bankiem Millennium
Dnia 31 stycznia 2017 r. Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie podzielił argumenty mec. Urszuli Darowskiej i wydał korzystny wyrok dla klientów hipotecznych Banku Millennium. Sąd uznał, że:
- Bank jest zobowiązany zwrócić klientom pobrane dotychczas prowizje, oraz że
- postanowienia o prowizji rażąco naruszają interesy konsumentów i jako niedozwolone postanowienia umowne (abuzywne) nie wiążą konsumentów.
KOMENTARZ | Urszula Darkowska, radca prawny, kieruje praktyką procesową GWW w Warszawie
Z ustnych motywów uzasadnienia wynika, że Sąd podzielił nasze argumenty przemawiające za uznaniem postanowień o prowizji za abuzywne. Sąd podkreślił, że niedopuszczalna jest sytuacja, w której konsument płaci prowizję, ale nie ma pewności na co Bank ją przeznacza, w tym czy Bank w ogóle niweluje w ten sposób ryzyko związane z niskim wkładem własnym.
Wyrok ten to dobra informacja dla klientów hipotecznych Banku Millennium, którzy zgodzili się na zamianę opłaty z tytułu ubezpieczenia niskiego wkładu własnego (UNWW) na prowizję. Postanowienia o prowizji są ewidentnym przykładem rażącego naruszania przez banki interesów ekonomicznych konsumentów. Ten wyrok jako pierwszy to potwierdził.
Powiązane wpisy
Awanse na stanowiska senior associate, associate oraz junior associate
Awanse na stanowiska senior associate, associate oraz junior associateAwanse na stanowisko counsel w zespole doradztwa podatkowego
Awanse na stanowisko counsel w zespole doradztwa podatkowegoAwanse na stanowisko counsel w zespole doradztwa prawnego
Awanse na stanowisko counsel w zespole doradztwa prawnegoDni Otwarte w GWW Rzeszów za nami
Dni Otwarte w GWW Rzeszów za namiObawiasz się,
że ominą Cię
najważniejsze zmiany
W prawie?