en

Emission fee as a tool in the struggle for improving air quality

The emission fee, effective from 1 January 2019, is to become one of the tools in the struggle for clean air. Entities introducing motor fuels to the domestic market were obliged to pay it, or more precisely – entities performing activities subject to excise tax applicable to these fuels. Some of funds thus obtained may return to entrepreneurs in the form of non-returnable subsidies, loans or other repayable forms of financial support.

An article by Marta Banasiak describing, among other things, purposes for which the emission fee can be allocated and information about support from the Low-Carbon Transport Fund (Fundusz Niskoemisyjnego Transportu) can be found on the sozosfera.pl portal.

The article is available at the link: https://sozosfera.pl/finanse/oplata-emisyjna-poprawa-jakosci-powietrza/ 

Share

Concerned about
missing out
on key legal
developments?

Subscribe to our newsletter

Opłata emisyjna narzędziem w walce o poprawę jakości powietrza

Opłata emisyjna, obowiązująca od 1 stycznia 2019 r. ma stać się jednym z narzędzi w zmaganiach o czyste powietrze. Do jej uiszczenia zobowiązane zostały podmioty wprowadzające na rynek krajowy paliwa silnikowe, a ściślej – podmioty wykonujące działania podlegające opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, których przedmiotem są te paliwa. Część z pozyskanych w ten sposób środków może wrócić do przedsiębiorców w formie bezzwrotnej dotacji, pożyczki lub innej zwrotnej formy wsparcia finansowego.

Artykuł Marty Banasiak opisujący m.in. cele, na jakie może zostać przeznaczona opłata emisyjna oraz informacje o wsparciu z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu znajdziemy na portalu sozosfera.pl

Artykuł został opublikowany na portalu sozosfera.pl  dnia 23 stycznia 2019 r.

Link do artykułu: https://sozosfera.pl/finanse/oplata-emisyjna-poprawa-jakosci-powietrza/ 

Share

Concerned about
missing out
on key legal
developments?

Subscribe to our newsletter