O nieprawidłowości implementacji dyrektywy 2018/822 (MDR) i jej konsekwencjach
W artykule pokazujemy, że implementując dyrektywę 2018/822 (MDR) Minister Finansów z jednej strony istotnie rozszerzył zakres definicji schematu podatkowego, a z drugiej go zawęził, co narusza minimalny standard harmonizacji. Różnice wynikają z dodatnia przesłanki alternatywnej drogi postępowania do kryterium głównej korzyści oraz sformułowania kryterium transgranicznego w postaci koniunkcji dwóch warunków. Tych rozbieżności nie można zniwelować poprzez odwołanie się do zasad wykładni zgodnej. Podsumowując nie wszystkie czynności, które zgodnie z dyrektywą powinny podlegać obowiązkowi przekazywania informacji, jako (transgraniczny) schemat podatkowy, kwalifikują się raportowania na gruncie Ordynacji podatkowej. Niepoprawna transpozycja dyrektywy MDR to kolejny powód, dla którego Minister Finansów powinien jak najszybciej dokonać nowelizacji analizowanych przepisów.
Artykuł ukazał się w jako temat miesiące a majowym wydaniu Przeglądu Podatkowego.
Artykuł do pobrania w pdf.
Zobacz całą publikację
Autor
Powiązane wpisy
Przeznaczenie oleju jadalnego na cele inne niż spożywcze nie wpływa na wysokość stawki VAT
Przeznaczenie oleju jadalnego na cele inne niż spożywcze nie wpływa na wysokość stawki VATCzy wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie schematów podatkowych może w praktyce dotyczyć także radców prawnych i adwokatów?
Czy wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie schematów podatkowych może w praktyce dotyczyć także radców prawnych i adwokatów?Wykreślenie podatnika z rejestru VAT może okazać się bezskuteczne
Wykreślenie podatnika z rejestru VAT może okazać się bezskuteczneKlauzula przeciwko unikaniu opodatkowania (GAAR). Wykładnia i stosowanie
Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania (GAAR). Wykładnia i stosowanieObawiasz się,
że ominą Cię
najważniejsze zmiany
W prawie?