Wszystkie chwyty dozwolone? Prawne aspekty reklamy
Konferencja – „Wszystkie chwyty dozwolone? Prawne aspekty reklamy.” – przybliży kontrowersyjne zagadnienia związane z reklamą oraz odpowie na pytanie, czy w reklamie wszystkie „chwyty” są prawnie i biznesowo dozwolone / uzasadnione.
Przedmiotem wystąpień i warsztatów będzie między innymi problematyka:
- reklamy wprowadzającej w błąd
- reklamy porównawczej w orzecznictwie sądów krajowych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
- reklamy tzw. produktów wrażliwych [alkohol, tytoń, farmaceutyki]
- wykorzystania cudzego znaku towarowego w reklamie kontekstowej
- czy naruszenia dóbr osobistych w reklamie.
– Pokażemy jak wygląda praktyka oraz jak często niezbędne okazuje się wyjście poza ramy oficjalnych uregulowań prawnych i jakie ryzyka są związane z taką decyzją. Ocena ryzyka jest kluczowa dla wielu niestandardowych przedsięwzięć reklamowych. Dlatego prawnik doradzający w obszarze reklamy musi mieć nie tylko obszerną wiedzę na temat przepisów prawa, ale również praktyczną znajomości reguł rządzących marketingiem. To pozwala mu trafnie przeprowadzić argumentację w ramach toczącego się sporu i dopuścić poziom ryzyka akceptowalny przez klienta. – wyjaśnia Michał Strzelecki, ekspert z Departamentu Własności Intelektualnej i Nowych Technologii kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy.
Więcej informacji na stronie internetowej Konferencji.
Powiązane wpisy
GWW podczas Dnia z Biurem Karier UAM na WPiA
GWW podczas Dnia z Biurem Karier UAM na WPiANEWSLETTER PRAWA PRACY - układy zbiorowe pracy na nowych zasadach
NEWSLETTER PRAWA PRACY - układy zbiorowe pracy na nowych zasadach
Porozumienie polityczne w sprawie zniesienia progu 150 EUR dla przesyłek e-commerce - zmiany już w 2026 r.?
aktualności Porozumienie polityczne w sprawie zniesienia progu 150 EUR dla przesyłek e-commerce - zmiany już w 2026 r.?
Porozumienie polityczne w sprawie zniesienia progu 150 EUR dla przesyłek e-commerce - zmiany już w 2026 r.?Aromaty z alkoholem. TSUE: liczy się przeznaczenie, nie faktyczne użycie
Aromaty z alkoholem. TSUE: liczy się przeznaczenie, nie faktyczne użycieObawiasz się,
że ominą Cię
najważniejsze zmiany
W prawie?